miercuri, 16 ianuarie 2013

Bun venit in gradina

Bun venit in gradina mea.
Dar mai intai sa facem cunostinta. Sunt Vasile, locuiesc in Constanta si mi-am incropit o gradina pentru familie la Ramnicu Valcea.
       Dupa o cariera mai mult sau mai putin militara (15 ani de M.Ap.N si 10 ani de M.A.I),incununata cu mai mult sau mai putin succes, un accident destul de stupid, m-a facut ''tanar pensionar'' si uite asa, ''intr-un chip minunat'' la 45 de ani am ajuns sa-mi caut o preocupare.
        Dar, cum in viata nu este totul numai alb sau negru, acum 5 ani sotia mea a primit din partea bunicii (Dumnezeu s-o odihneasca in pace) o gradina in cartierul Goranu din Rm. Valcea.Nu era cine stie ce scofala - cam 1100 de metrii patrati plini de puieti de salcam si de buruieni de 2 metri (nu se mai cultiva-se nimic pe ea din 1995 ).
       Cum, in 2010, copii erau la facultate si nu prea imi gaseam rostul prin apartament, (stricam prea multe telecomenzi si oboseam prea tare canapelele si fotoliile) m-am gandit sa-i propun sotiei o aventura -spun aventura pentru ca, la momentul respectiv stiam foarte putin despre agricultura si gradinarit ( - am participat la 2 campanii agricole de toamna prin 82 si 83 in Scoala militara si apoi din 87 pana-n 89 cu militarii la lucrari in legumicultura la fermele de la Poiana Constanta ).
       Desii starea sanatatii nu-mi prea permitea (hemiplegie spastica stg.A.V.C. ischemic) sa fac multa miscare si in special efort, am hotarat de comun acord sa incercam cum se zice''marea cu degetul''.
       Asa am ajuns in gradina din Goranu pe care incercam sa o transformam an de an ca sa ne ofere satisfactii -si aici nu vorbesc doar de liniste, calm si relaxare ci si de partea materiala ( deloc neglijabila -in special in acesti ani de criza).
In acesti 3 ani am reusit,desi unii (in special vecinii carcotasi) nu ne dadeau nici o sansa, sa transforman solul nisipos si plin de balarii (care de multe ori sunt foarte folositoare dar noi la inceput le-am ignorat) intr-o gradina de legume organica din care ne-am aprovizionat 4 familii cu legume si verdeturi tot timpul anului.
In fiecare an am incercat sa imbunatatim cate ceva, sa aducem ceva in plus, sa facem gradina mai frumoasa si mai roditoare. De mare ajutor ne-au fost blogurile cu tematica specifica din care am invatat o multime de lucruri utile pentru cresterea si cultivarea plantelor.
        De ce Gradinarit anotimp cu anotimp - poate n-am fost prea original ( o sursa a fost si cartea lui Klaas T.Noordhuis - Gradinaritul anotimp cu anotimp)
       In primul rand, am simtit nevoia sa multumesc tuturor celor care  intr-un fel sau altul m-au ajutat( lista-i foarte lunga si nu vreau sa supar prin omisiune pe cineva) si sa ajut la randul meu pe cei care doresc sa inceapa o activitate similara.
         Motivarea pentru deschiderea acestui blog cred ca-am gasit-o in articolele si materialele pe care le-am primit de laPera Novacovici.
Si asa cum anotimpurile se succed aducan cu ele frumusete si satisfactie tot asa activitatea in gradina trece prin etape specifice fiecarui anotimp etape pe care incerc sa le prezint in limita cunostintelor si experientei dobandite.
      La inceput de drum in blogareala - cum spune cineva de pe un blog de gradinarit foarte bun- am emotii dar sper prin ceea ce voi posta sa ajut alte persoane care-si doresc sa -si cultive singure gradina.
Va multumesc si vorba unui, acum celebru personaj PRO TV, - Sa trecem la treaba.
O zi buna cu inspiratie si noroc va doresc,

8 comentarii:

  1. gata! l-am citit din scoarta in scoarta. intr-o ordine nefireasca (de la sfarsit spre inceput). si acum:
    -scuze pentru interventiile care mai apoi mi-au parut inutile (deoarece erau deja mentionate in aricole anterioare ;)
    - multumiri pentru informatiile utile
    - consideratie pentru atenta documentare
    - felicitari pt modul de prezentare.
    Succes in continuare si... sunt cu ochii pe blogul tau. irina
    ps: desi stiu ca este utila, nu-mi place chestia cu "dovediti ca nu sunteti robot" - unii chiar suntem...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita si aprecieri. Sper sa fie util si sa incurajeze cat mai multe persoane sa-si cultive cat mai curat(in sensul de natural)gradina. O zi frumoasa si sa vina odata primavara.

      Ștergere
  2. Foarte buna treaba faceti cu acest blog...ajutati multi novici. Sanatate si spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc pentru vizita si aprecieri. Sper sa pot ajuta prin cunostintele mica mea experienta si exemplele date toti cititorii care doresc sa-si cultive cat mai natural gradina. O primavara frumoasa si plina de inspiratie va doresc.Cu stima,

      Ștergere
  3. Am citit cu drag tot, invers de la sfarsit la inceput, descoperind cu mare incantare placerea de a reconstrui o viata , un mod proaspat de a vedea lucrurile.
    Bafta multa in continuare!
    Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc pentru vizita, aprecieri si urari. Ma bucur ca va place si va astept cu drag sa discutam. Sa aveti o primavara plina de bucurie si inspiratie. Cu stima,

      Ștergere
  4. v-ati confectionat un solar ? daca da, va rog sa-mi spuneti cine vi l-a facut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata, da mi-am facut un solar mic 8m lungime si 4m latime cu o inaltime de 3m la creasta si 2m pe laterale. Solarul l-am conceput si facut aproape singur, mai putin acoperirea cu folie la care am avut nevoie de 2 prieteni care m-au ajutat. O zi frumoasa va doresc.

      Ștergere