duminică, 25 august 2013

August in gradina










10 comentarii:

  1. rosiile sunt ca niste top-modele, cu picioare lungi, inalte, frumos aranjate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, aranjamentul a iesit singur cand am plantat in solar. Din cauza unor probleme de sanatate n-am reusit sa acopar solarul si am pus rosiile pe linia suportilor de sprijin de anul trecut si a instalatiei de udare prin picurare. O saptamana frumoasa plina de roade bogate va doresc.

      Ștergere
  2. Foarte frumos totul, foarte frumos!
    Dar cel mai mult si mai mult imi plac ardeii capia :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru aprecieri. Capia este din semintele obtinute anul trecut luate de la fructele facute din rasadurile pe care le-am primit de la o cunostinta. Cum nu am putut afla numele soiului i-am spus "de Valcea".O seara linistita va doresc.

      Ștergere
  3. ce sa zic...totul aliniat, la milimetru. ma asteptam. nu inteleg cum prindeti rosiile? ale mele sunt pe araci si-mi dai mari dureri de cap. poate explicati si la cei mai putin experimentati...
    sa aveti roade pana in octombrie.
    irna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alinierea in gradina este o necesitate mai mult decat un moft.In primul rand este mult mai usor de lucrat la plante fie ca vorbim de sapat, tratamente sau recoltat, apoi creeza senzatia de orgine care-ti usureaza munca si nu in ultimul rand poti mai usor sa asiguri pentru fiecare soi conditii mai bune de crestere si fructificare, incorporand in sol materia vegetala si solutiile bio de care au nevoie. La rosii sunt mai multe sisteme in care se pot lega. Parerea mea este ca cel mai eficient este sistemul cu spalier. Iti creeaza posibilitatea ca fiecare fir de rosie cu crestere nedeterminata sa fie sprijinit si sa nu atarne pe pamantunde, din cauza umezelii si a udatului, se pot imbolnavi. Si aracii sunt folositori dar uneori munca este ingreunata si unele fire se mai rup. Am vazut zilele trecute, pe blogul despre rosii, un sistem ingenios, pe care cred ca-l voi prelua de la anu, pentru rosiile cu crestere determinata - un fel de cos din plasa care sustine planta si-i da voie sa se dezvolte si sa fructifice bine. O zi frumoasa si multumesc pentru vizita si aprecieri.

      Ștergere
    2. acum am citit despre sistemul cu spalier. dar se pare ca la acesta esti obligat sa elimini toti copilii(sau cum s-or numi).
      nu stiu de ce am senzatia ca, at. cand copilesti complet rosia productivitatea este mai mica. dar probabil este doar o senzatie.
      anul viitor voi incerca si sistemul acesta, pentru a face o comparatie.
      dpdv al bolilor, sunt absolut convinsa ca, planta fiind mai aerisita, ciupercile nu-si pot face de cap.
      o zi minunata si roade bogate, irina

      Ștergere
    3. Nu va obliga nimeni sa eliminati toti copilii.Eu am copilit mare parte din rosii iar acolo unde n-am copilit la timp si s-a dezvoltat copilul, am adaugat o sfoara si l-am sustinut, mai ales cei care erau cu flori. Despre boli, ce pot sa spun este ca de 3ani am renuntat la stropiri, iar in acest an chiar n-am facut nicio stropire, nici macar cu macerata sau plamadelidar, am pus cam odata pe luna cenusa, apa cu gainat de pasare si macerat de urzica,coada calului si tataneasa la radacina cand am udat. Intr-adevar recolta este mai mica la rosiile copilite dar fructele sunt mai mari si pe undeva compenseaza. Ce am tinut neaparat sa fac a fost sa inlatur toate frunzele pana la nivelul de fructe care se forma si asa planta nu s-a mai lasat pe sol. la baza plantelor astrat de aproape 10 cm. de mulci( resturi din gradina uscate, iarba cosita din gazon si cateva fire le-am mulcit cu talas)Va rog sa ma credeti ca n-am avut nicio problema cu bolile. Weekend placut si recolte bogate va doresc.

      Ștergere
  4. Verde, verde, verde acesta mi se pare cuvantul de ordine, in uscatura si liparul din august toate sunt verzi, minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, gradina este verde si de regula cam tot ce incepe sa se usuce tai si compostez. Am stropit aproape in fiecare zi alternand apa de ploaie cu maceratele de urzica, coada calului si tataneasa. O data pe luna am udat cu macerat de gainat de pasare si apa de ploaie. Multumesc pentru vizita si aprecieri si va doresc un weekend linistit si o toamna bogata.

      Ștergere