vineri, 24 ianuarie 2014

Mi-a batut primava - n geam

Desi afara s-a intors iarna si chiar una reala( la ora 8 termometrul meu de geam arata -10 grade), la caldura camerei au inceput sa infloreasca bulbii de zambile.

In urma cu 2 saptamani am cumparat 2 bulbi de zambila din Lidl, in speranta ca voi avea zambile inflorite la inceputul lui Martie. Dupa ce a inceput frigul mi-a fost mila sa-i las in balcon si i-am mutat in camera







O privire pe blogul celor 7 coline unde gasiti unul dintre cele mai bune articole referitoare la modul in care se forteaza bulbii de zambile ca sa aveti flori in martie.




O zi minunata plina de parfumul diafan al micutelor zambile.

16 comentarii:

  1. Ce revigorant e sa vezi semne de primavara tocmai acum cand a dat iarna peste noi!
    O zi frumoasa sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita. Cred ca este timpul sa vina si iarna, a fost o toamna prea lunga si nu este prea bine, majoritatea pomilor trebuie sa treaca printr-o perioada mai rece ca sa poate fructifica in vara. O seara frumoasa si weekend placut.

      Ștergere
  2. Miros frumos? N-am avut niciodata zambile in ghiveci. Adica am primit, dar erau deja inflorite. N-am avut eu bulbi niciodata ca sa-i cresc in ghiveci. Cand am cumparat, i-am pus direct in gradina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu pana acum n-am avut zambile la ghiveci, a vrut sa fie un experiment, dupa ceea ce am citit pe blogul domnului Constantin" 7 coline" si speram sa infloreasca in martie. Sa stiti ca au un miros deosebit de frumos, discret si foarte parfumat. Va multumesc pentru vizita si va doresc weekend placut.

      Ștergere
  3. A batut dinspre interior, de data asta. :-)
    Octavian.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita. Sa stii ca ma astept sa concureze cu florile de gheata care sigur vor aparea la geam dupa gerurile care se anunta , mai ales ca, Campulungul este al treilea pol al frigului dupa Joseni si Miercurea Ciuc. Weekend placut si va astept cu drag.

      Ștergere
  4. Am simtit deja parfumul :) Sigur va fi o zi buna, sub semnul zambilelor roz-albe :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc, nu rivalizeaza cu frumusetile dumneavoastra dar, pentru vremea care-i afara, sunt o bucurie si intr-adevar au un parfum diafan. Weekend placut.

      Ștergere
  5. Mandre si vesele :) Oare cat vor dura ?
    A inceput bine anul, asa-i >?

    Solana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita. Anul a inceput bine sa vedem cat vor tine zambilele si oricum dupa perioada infloririi vor lua drumul stratului ca sa se pregateasca pentru anul viitor.
      Weekend placut.

      Ștergere
  6. Vezi,tu ziceai prin martie,dar ele au vrut sa ne bucure acum in prag de iarna,poate o sperie si nu o sa fie prea apriga.
    La mine a inceput crinul sa faca boboc,iar in anii trecuti deabea prin mai dadea tija florala,cred ca plantele nu mai stiu nici ele in ce anotimp sunt.
    Zilele astea am dat cativa trandafiri de dulceata si ma uitam ca de la radacina incepusera sa inmugureasca noi lastari,la noi au fost si 12 grade,acum sa vad ,un pic a mai scazut temperatura,dar inca nu este ca in alti ani.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Aveti mare dreptate, s-au zapacit si plantele cu anotimpurile astea pe care nu mai sti cum sa la cataloghezi. Toamna tine 5 luni, vara vre-o 3 si restul sunt amestecate, nici iarna, nici primavara. La sfarsitul lunii martie aveam 27 de grade si toate plantele bulboase erau deja trecute, incepeau sa imboboceasca trandafirii cand de fapt trebuia sa-i tundem.
    Asta este, cert e ca nu-i bine...
    O sera linistita cu liniste si caldura si un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mie mi-a înflorit o camelie care vegeta de vreo trei ani. Îi cam pusesem cruce, dar a făcut niște flori mov, de toată frumusețea. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca si plantele s-au dezorientat de cand cu schimbarile astea climatice. Nu cred ca-i normal ca in ianuarie sa infloreasca florile si nu zic de zambile, dar cameliile stiu ca sunt mai pretentioase si au nevoie de caldura dar mai ales lumina. Nu ne ramane decat sa ne bucuram de frumusetea lor atunci cand au chef sa infloreasca.
      Weekend placut si linistit.

      Ștergere
  9. au dat de caldura , in casa si au crezut ca o fi venit primavara.Daca ar fi fost tinute intr-un balcon inchis, mai racoros, mai amanau putin inflorirea. Dar ...e bine si asa, au luat-o inaintea altora.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-am tinut pe balcon dar, cum la sfarsitul lui Decembrie s-a racit si erau cam -5 grade, mi-a fost mila si le-am bagat in casa unde este cald. Asa ca m-am trezit cu flori in Ianuarie. O seara minunata.

      Ștergere